Salut

Mă numesc Ioan si sunt, dupa cum spune şi titlul un spadasin, adică folosesc o spadă. Practic scrimă la Clubul Sportiv Olimpia Bucureşti. Am aproape 13 ani şi am inceput scrima acum 7 luni.Deşi m-am apucat aşa târziu de acest sport, eu mi-am rugat parinţii cu un an inainte sa caute un club. Şi sora mea practică scrima. Ea este floretista. Şi eu am avut la inceput floretă, dar domnul antrenor a vrut să alcatuiasca o adevărată echipă masculină de spadă. In afara de scrima mai am si alte pasiuni: literatura, dansul, filmele, istoria şi de asemenea iubesc animalele. Apropo, nu prea suport scrierea aia de şmecher de pe mess...Dacă vreti sa postaţi comentarii, vă rog, scrieţi româneşte.

marți, 31 martie 2009

Ana Maria Branza


Spadasina Ana Maria Brânză isi datoreaza cariera de-acum fratelui ei, Marius. La 10 ani a fost dusă la tenis. A renunţat dupa un an pentru că antrenorul o punea să tină racheta cu mâna dreaptă, ea fiind stângace.

Nu a stat insa mult in repus. Într-o zi, vorbind cu fratele ei, el i-a spus că in jurul secţiei de juniori, la fotbal există o sală de scrimă. Era prea mică pentru a şti ce înseamnă. Tatăl ei i-a spus că este ca un duel, lucru care i s-a părut interesant.

De numai sase luni a avut nevoie Ana Maria pentru a deveni campioana a Romaniei. La Nationale a fost vazuta de antrenorul lotului national de spada, Dan Podeanu. Acesta i-a cerut tatălui ei sa o lase la un trial la Constanta, dupa care a oprit-o la lot. Ana a avut o evolutie rapida si constanta, neexistand an in care sa nu obtina rezultate pe plan international.

Ana Maria Branza a castigat medalia de argint in proba de spada, contand pentru Jocurile Olimpice de la Beijing, dupa ce a fost invinsa cu 15-11, in marea finala, de germanca Britta Heidemann, campioana mondiala en-titre. Dupa aurul obtinut de Alina Dumitru si cele doua medalii de bronz cucerite de Mihai Covaliu si de catre echipa femimina de gimnastica a Romaniei, Ana Maria a adus delegatiei Romaniei prima medalie de argint de la competitia asiatica.

In marea finala, romanca a fost dominata de catre Britta, cea care a condus in permanenta ostilitatile. A fost 4-0, 6-2, 8-5 si 14-10 pentru Heidemann, care s-a impus in final cu 15-11.

Ana Maria Branza se calificase in finala probei de spada de la Jocurile Olimpice de la Beijing dupa ce învinsese dramatic, scor 15-14, pe unguroaica Ildiko Mincza-Nebald!

ANA MARIA BRANZA
Data şi locul naşterii: 26 noiembrie – Bucurreşti
Înălţime – greutate: 1,75 m – 65 kg
Club: Steaua
Armă: spadă
Antrenor: Dan Podeanu
Palmares:
JO – 16-imi la Atena
CM: bronz la Lisabona 2002
CE: aur la Kiev – cu echipa 2008
Argint la Kiev 2008 individual


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu